9.02.2008

RESİM, MÜZİK VE SATRANCI NİÇİN HARAM EDİYORSUNUZ?


7
RESİM, MÜZİK VE SATRANCI NİÇİN HARAM EDİYORSUNUZ?
Allah'ın tam detaylı kitabı olan Kuran, resim, heykel, müzik gibi güzel sanatları ve satrancı haram kılmamaktadır. Aksine Süleyman peygamberin sarayında heykeller bulunduğunu bildirmektedir (34:13). Yine, akortsuz sesin çirkinliğinden söz edilmekte ve ölçülü bir ses tonu öğütlenmektedir (31:19).
Hadis ve sünnete göre ise, "Ressamlar, ahirette en kötü duruma düşenler olacaklar. Çünkü Allah'ın yaratıklarını taklid ederek dolayısıyla ilahlık iddiasına kalkmış oluyorlar. Ahiret günü, Allah ressamları ve heykeltıraşları toplayacak ve çizdikleri nesnelere can vermelerini kendilerinden isteyecektir. Can veremeyince de onları cehennemin en dibine yollayacaktır." (Buhari, libas 88/1,2; 89/2; 90/1) Başka bir hadise göre ise "telli olan müzikal enstrümanlar şeytandandır ve peygamber, onları kırmak için gönderilmiştir."
a) Resim ve heykeller tapınma amacıyla değil de sadece sanat ve anı olsun diye yapılsa bile neden haram kabul ediyorsunuz?
b) Süleyman peygamber sarayındaki heykellerden dolayı, hadislerinize göre kendini cehennemden nasıl kurtaracak? Allah'a ortak koşmakla eş anlamlı kabul ettiğiniz resim ve heykel sanatı, önceki dinlerde helal olabilir mi? Tek Allah'a tapma mesajı tüm ilahi dinlerin ortak mesajı değil midir?
c) Uçak yapımı, Allah'ın yaratıklarından kuşları taklit etmek değil midir? Uçak yapan mühendisler, işçiler ve uçağa binen kimseler sizin hadislerinize göre putperest olmuyor mu?
d) Hadis ve sünnet kaynaklarınıza göre davul ve dümbelek gibi müzik aletleri helal, ancak telli sazlar ve nefesli aletler haramdır. Hadis uydurmanın moda olduğu hicri ikinci yüzyılda Arapların davul ve dümbelek kullandıklarını ve telli sazların ve nefesli aletlerin ise Bızans ve İran halkları tarafından kullandığını düşündüğünüzde işin içine Arap ırkçılığının karıştığını sezmiyor musunuz? Allah'ın bize bağışladığı güzel duyguları ve nimetleri yasaklamak putperestliğin ta kendisi değil mi? (9:31; 42:21)
e) "İçinde köpek ve resim olan eve melek girmez" (Buhari, libas 87:1). Bu hadise göre evinde bunlardan birini bulunduran ölümden kurtulmalı; zira Azrail bir melektir, değil mi?

Hiç yorum yok: