.jpg)
18
NEDEN DÜŞÜNCE ÖZGÜRLÜĞÜNE DÜŞMANSINIZ?
Kuran, bir çok ayetinde dinde zorlama olmadığını belirtir (2:256; 10:99; 88:21,22). Kuran, insanlara tam bir inanç ve ifade özgürlüğü tanır (18:29). İnkarcılarla savaş ve barış durumunu düzenleyen temel prensip, 60:8,9 ayetlerinde açıklanır. Dinden dönenler, müslümanlara karşı savaşmadıkça kendilerine dokunulmaz (4:90). Ne var ki hadis ve sünnete göre İslam'ı terkeden bir kişi, eğer tevbe edip dönmezse öldürülmelidir.
Hadis kitaplarındaki saldırgan ve despot dini emirler, İslam dinini zalim ve zorba bir din haline sokmuştur. Hadis ve sünnete göre, bir müslüman namaz kılmazsa, uyarılır. Kılmamaya devam etse hapsedilir, yahut öldürülür. Tamam, mükemmel, kolay anlaşılır ve detaylı olan Allah'ın kitabı (6:19,38,114-116; 11:1; 12:111; 54:17) hiç bir yerde namaz kılmayanların öldürülmesi gerektiğini emretmez. Kuran'daki cezalar incelendiğinde bunların bireyler ve toplumlar arasındaki ilişkilerde işlenen suçlar için konulduğu görülecektir. Ancak, din adamları, despot yasalar icad ederek bunları Allah'a ve peygamberine yakıştırmışlardır (6:21; 42:21).
a) Buhari, Müslim ve Tirmizi gibi hadis kitaplarında, İslam dininden dönenin öldürülmesiyle ilgili hükümler, 2:256; 10:99; 18:29; 88:21,22; 109:6 ayetleriyle çelişmiyor mu?
b) En büyük günah, herhangi bir yolla Allah'a ortak koşmaktır (4:116) ve böyle bir günahı işleyen kişi, bundan vazgeçmesi için zorlanamaz (18:29). Namazlar sadece Allah için kılınmalıdır (20:14). Mürtedin ve namaz kılmayanın öldürülmesini emreden yasaları uygulayan bir toplumda, zulüm, cehalet ve ikiyüzlülük yaygınlaşmaz mı?
c) Kuran, hırsızlık, iftira, cinayet gibi suçları zikreder ve herbirinin dünyadaki cezasını da bildirir. Kuran'da yaklaşık doksan kere sözedilmesine ve önemle emredilmesine rağmen neden namaz kılmayan bir kişinin dünyadaki cezası bildirilmemiştir?
d) Namaz kılmayanlara dünyada verilecek ceza konusunda neden mezhepler arasında ihtilaf mevcuttur?
Kuran, bir çok ayetinde dinde zorlama olmadığını belirtir (2:256; 10:99; 88:21,22). Kuran, insanlara tam bir inanç ve ifade özgürlüğü tanır (18:29). İnkarcılarla savaş ve barış durumunu düzenleyen temel prensip, 60:8,9 ayetlerinde açıklanır. Dinden dönenler, müslümanlara karşı savaşmadıkça kendilerine dokunulmaz (4:90). Ne var ki hadis ve sünnete göre İslam'ı terkeden bir kişi, eğer tevbe edip dönmezse öldürülmelidir.
Hadis kitaplarındaki saldırgan ve despot dini emirler, İslam dinini zalim ve zorba bir din haline sokmuştur. Hadis ve sünnete göre, bir müslüman namaz kılmazsa, uyarılır. Kılmamaya devam etse hapsedilir, yahut öldürülür. Tamam, mükemmel, kolay anlaşılır ve detaylı olan Allah'ın kitabı (6:19,38,114-116; 11:1; 12:111; 54:17) hiç bir yerde namaz kılmayanların öldürülmesi gerektiğini emretmez. Kuran'daki cezalar incelendiğinde bunların bireyler ve toplumlar arasındaki ilişkilerde işlenen suçlar için konulduğu görülecektir. Ancak, din adamları, despot yasalar icad ederek bunları Allah'a ve peygamberine yakıştırmışlardır (6:21; 42:21).
a) Buhari, Müslim ve Tirmizi gibi hadis kitaplarında, İslam dininden dönenin öldürülmesiyle ilgili hükümler, 2:256; 10:99; 18:29; 88:21,22; 109:6 ayetleriyle çelişmiyor mu?
b) En büyük günah, herhangi bir yolla Allah'a ortak koşmaktır (4:116) ve böyle bir günahı işleyen kişi, bundan vazgeçmesi için zorlanamaz (18:29). Namazlar sadece Allah için kılınmalıdır (20:14). Mürtedin ve namaz kılmayanın öldürülmesini emreden yasaları uygulayan bir toplumda, zulüm, cehalet ve ikiyüzlülük yaygınlaşmaz mı?
c) Kuran, hırsızlık, iftira, cinayet gibi suçları zikreder ve herbirinin dünyadaki cezasını da bildirir. Kuran'da yaklaşık doksan kere sözedilmesine ve önemle emredilmesine rağmen neden namaz kılmayan bir kişinin dünyadaki cezası bildirilmemiştir?
d) Namaz kılmayanlara dünyada verilecek ceza konusunda neden mezhepler arasında ihtilaf mevcuttur?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder